بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | . قالب گیری ایمپلنت چند مرحله دارد؟

آشنایی با مراحل قالب گیری ایمپلنت دندان از زبان متخصص ایمپلنت اصفهان

قالب گیری ایمپلنت چند مرحله دارد؟ | دکتر حسین برجیان

قالب گیری ایمپلنت دندان  | برای قالب گیری ایمپلنت از اجزای مختلفی استفاده می‌شود. دندانپزشک باید از بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات و مواد استفاده کند تا کاشت دندان بدون مشکل انجام شود. قیمت ایمپلنت دندان بالا بوده و جز خدمات پزشکی گران محسوب می‌شود. مواد مورد استفاده در مرحله قالب‌گیری و سایر مواد و اقدامات مانند روکش، پایه ایمپلنت، پیوند استخوان و جراحی لثه همگی در قیمت نهایی تاثیر دارند. در مرحله قالب گیری از اجزای زیر استفاده می‌شود.

چرا قالب گیری ایمپلنت مهم است؟

مرحله قالب گیری ایمپلنت بسیار مهم بوده و باید بادقت انجام شود. زیرا هرگونه اختلال در قالب گیری می‌تواند باعث طولانی شدن روند بهبود یا عدم ترمیم استخوان فک شود. قالب گیری درست، جهت ایمپلنت و نحوه قرارگیری در کنار دندان‌های طبیعی را مشخص می‌کند. دندانپزشک باید در هنگام قالب گیری به محل ایمپلنت، نوع سینی مناسب و نوع مواد قالب گیری دقت داشته باشد.

همراه ما باشید با مطالب آموزشی و لینک های کاربردی دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهانایمپلنت دندان سوئیسی اصفهان :

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | آشنایی با مراحل قالب گیری ایمپلنت دندان

۱. سینی قالب گیری، از مراحل قالب گیری ایمپلنت

سینی‌ها اجزایی هستند که مواد قالب‌گیری درون آنها ریخته می‌شوند. این سینی‌ها به‌عنوان تکیه‌گاه عمل می‌کنند. سینی قالب گیری می‌تواند به طور سفارشی ساخته شده یا از قالب استوک استفاده شود. سینی‌ها در دو دسته باز و بسته طبقه‌بندی شده .

۲. مواد قالبگیری ایمپلنت دندان

مواد قالب گیری درون سینی تزریق شده و بعد از خارج‌کردن از دهان، بافت‌ها و دندان‌ها را به شکل کاملا دقیقی قالب گیری می‌کند. معمولا از موادی مانند وینیل پلی سیلوکسان یا پلی اتر استفاده می‌شود. ویسکوزیته و سفتی این مواد باید در حدی باشد که هنگام خارج‌کردن از دهان پاره نشوند و به‌قدری سفت نباشند که جزئیات را ثبت نکنند.

نکات مهم هنگام قالب گیری ایمپلنت دندان

دندانپزشک باید در زمان قالب گیری و انجام مراحل کاشت ایمپلنت به چند نکته توجه داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است ایمپلنت با دندان‌های طبیعی تناسب نداشته باشد :

  • حتما باید پیش از قالب گیری رادیوگرافی انجام شود تا نوع قالب گیری و پوشش ایمپلنت مشخص شود.
  • اگر از قالب پلی وینیل سیلوکسان استفاده می‌شود، باید دستکش از جنس وینیل باشد. دستکش‌های لاتکس با مواد قالب گیری تعامل دارند.
  • اگر در باز شدن دهان دچار محدودیت هستید و دسترسی کافی به پیچ‌های نگهدارنده قالب وجود ندارد، باید از روش سینی بسته استفاده شود.
  • اگر برای کاشت چند دندان قالب گیری انجام می‌شود، دقت آن باید بالاتر برود. زیرا زمانی که چند ایمپلنت در کنار هم قرار می‌گیرند، باید چارچوب آنها نیز در قالب اصلی ساخته شود. عدم تناسب باعث فشار به همه ایمپلنت‌ها می‌شود. این موضوع در بهبودی استخوان فک تاثیر گذاشته و باعث ناهماهنگی در دندان‌های طبیعی هم می‌شود.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | 
 آشنایی با مراحل قالب گیری ایمپلنت دندان

کدام روش قالب گیری برای کاشت دندان مناسب تر است؟

نمی‌توان گفت کدام روش برای کاشت بهتر است. دندانپزشک بعد از تصویربرداری از محل ایمپلنت و میزان دسترسی به آن ناحیه نوع قالب گیری را مشخص می‌کند. در بیشتر مواقع از قالب گیری سینه بسته استفاده می‌شود. اما گاهی ممکن است قالب گیری سینی باز گزینه بهتری باشد.

آیا قالبگیری ایمپلنت فک بالا و پایین دندان درد دارد؟

خیر قالب گیری هیچ دردی ندارد. تنها باید مدت کوتاهی دهان خود را باز نگه دارید تا مواد قالب به‌خوبی سفت شوند. در این مدت به دلیل وجود سینی و مواد قالب گیری در دهان ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید.

قالب گیری ایمپلنت سخت است؟

قالب گیری ایمپلنت مرحله‌ای است که باید بادقت انجام شود. اگر دندانپزشک سینی و مواد قالب گیری مناسبی را انتخاب کند، سخت نبوده و به‌خوبی با دندان‌ها تناسب پیدا می‌کند. اما اگر مواد آن ویسکوزیته و سفتی مناسبی نداشته باشند، احتمال پارگی وجود داشته و گاهی هم ممکن است جزئیات قالب به‌خوبی ثبت نشود.

قالب گیری ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

قالب گیری زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. در کمتر از ۵ دقیقه مواد قالب سفت شده و می‌توان آن را از دهان خارج کرد. سپس باید قالب ساخته شده به آزمایشگاه فرستاده شود تا ایمپلنت از روی آن ساخته شود.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | 
 مدت زمان قالب گیری ایمپلنت چقدر است؟

اهمیت و ضرورت قالب گیری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

قالب‌گیری دندان برای ایجاد روکش مناسب که باید به‌طور دقیق با دندان‌های طبیعی، لثه‌ها و ساختارهای اطراف ترکیب شوند و تضمین ثبات، طول عمر، زیبایی بهینه، هم‌ترازی بایت و کارایی آنها بسیار مهم است. این کار، یک مرحله مهم و ضروری در فرآیند ترمیم یا قراردادن ایمپلنت است.

بهترین مواد قالب گیری ایمپلنت چیست؟

انتخاب مواد قالب گیری ایمپلنت به عوامل متعددی از جمله وضعیت بالینی بیمار و ترجیح متخصص دندانپزشک بستگی دارد. مواد رایج مورد استفاده شامل پلی وینیل سیلوکسان (PVS)، پلی اتر و وینیل پلی سیلوکسان (VPS) هستند.


لینک های کاربردی :

لیزر دندانپزشکی اصفهانراهکار نوین درمان های دندانپزشکی در اصفهان
پیوند لثه و استخوان |–  دکتر حسین برجیان 
جراحی لثه با لیزر | بهترین جراح لثه اصفهان | دکتر حسین برجیان  – جراح لثه اصفهان 
بهترین دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر حسین برجیان
بهترین ایمپلنت در اصفهان | دکتر حسین برجیان  متخصص ایمپلنت اصفهان 
اصلاح طرح لبخند اصفهان با دکتر حسین برجیان
ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهاندکتر حسین برجیان
این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده کلینیک24
نویسنده کلینیک24
مقالات: 162

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ