بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | بررسی تفاوت ایمپلنت فوری با سایر روش های کاشت دندان

بررسی تفاوت ایمپلنت فوری با سایر روش های کاشت دندان

ایمپلنت فوری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ | دکتر حسین برجیان متخصص ایمپلنت اصفهان

تفاوت ایمپلنت فوری | اگر قصد کاشت دندان دارید، احتمالا با ایمپلنت فوری آشنایی پیدا کرده‌اید. آیا می‌دانید ایمپلنت فوری چیست؟ اگر در مورد نحوه این نوع کاشت و مزایا و معایب آن سوالاتی دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که کاشت دندان فوری برای چه افرادی مناسب است و این روش ایمپلنت چگونه انجام می‌شود؟

اگر قصد ایمپلنت دندان را دارید و نمی‌دانید کدام روش برای شما مناسب است، حتما با دندانپزشک مشاوره داشته باشید.


همراه ما باشید با مطالب آموزشی و لینک های کاربردی دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهانایمپلنت دندان سوئیسی اصفهان :


بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | عکس رادیوگرافی مورد نیاز برای انجام کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته و بازگرداندن زیبایی به دندان‌ها است. در این روش فیکسچر ایمپلنت (پایه فلزی پیچی) درون استخوان فک قرار گرفته و روکشی شبیه به دندان طبیعی روی آن قرار می‌گیرد.

انواع روکش ایمپلنت وجود دارد که با هم متفاوت هستند و دندانپزشک باتوجه‌به شرایط شخص و محل کاشت دندان بهترین روش را انتخاب می‌کند. ایمپلنت فوری همان‌طور که از اسم آن پیداست، سریع و یک‌روزه انجام می‌شود. در این روش بلافاصله بعد از کشیدن دندان آسیب‌دیده و قراردادن فیکسچر ایمپلنت می‌توان روکش موقت را قرار داد.

اگر می‌خواهید در کمترین زمان و با کمترین تعداد مراجعه به مطب کاشت دندان انجام دهید، این گزینه برای شما مناسب است. بیشتر مراحل کاشت در یک جلسه انجام می‌شود. اما لازم به ذکر است که باید چند هفته بعد برای قراردادن روکش دائمی دوباره به مطب مراجعه کنید.

تفاوت ایمپلنت فوری با سایر روش های کاشت دندان چیست؟

تفاوت اصلی کاشت دندان فوری و سایر روش‌های ایمپلنت دندان در زمان کاشت آن است. با ایمپلنت فوری، دندان کشیده شده و در همان نوبت با ایمپلنت جایگزین می‌شود. در مقابل، روش ایمپلنت به روش پانچ به یک روش جراحی کم تهاجمی برای کاشت دندان اشاره دارد . که شامل استفاده از یک مته مخصوص برای ایجاد سوراخ دسترسی یا پانچ در بافت لثه است . و با کاشت دندان سریع تفاوت دارد.

ایمپلنت زیگوماتیک با ایمپلنت فوری چه فرقی دارد؟

تفاوت اصلی ایمپلنت زیگوماتیک با کاشت دندان فوری در محل قرارگیری آنها است. ایمپلنت‌های زیگوماتیک در استخوان گونه (زیگوما) قرار می‌گیرند . برای افرادی که از دست دادن استخوان شدید در فک بالایی دارند مناسب هستند.

چه افرادی نمیتوانند از ایمپلنت دندان فوری استفاده کنند؟

اگر به موارد زیر دچار هستید، بهتر است . قبل از کاشت دندان فوری نسبت به درمان آنها اقدام کنید :

  • تراکم استخوان ناکافی: بیماران با تراکم یا حجم استخوان ناکافی در فک برای ایمپلنت‌های دندانی فوری مناسب نیستند.
  • بیماری پریودنتال فعال یا بیماری فعال لثه که خطر عفونت یا شکست ایمپلنت را زیاد می‌کند
  • افراد سیگاری‌ یا مصرف کنندگان تنباکو: استعمال دخانیات و تنباکو عوارض ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهند . به همین دللی برخی افارد به روش کاشت دندان بدون ایمپلنت روی می‌آورند.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | معاینات پیش از کاشت ایمپلنت

پرسش‌های متداول

آیا ایمپلنت فوری گزینه خوبی است؟
آیا ایمپلنت فوری خوب است؟ اگر کاهش مدت‌زمان کاشت دندان برای شما اهمیت دارد. این روش می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین برای افرادی که همه دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند، کاشت فوری مناسب است.

طول عمر ایمپلنت فوری چقدر است؟
طول عمر ایمپلنت به برند مورداستفاده بستگی دارد. برخی از برندها هر ۱۰ یا ۱۵ سال نیاز به تعویض داشته و برخی مادام‌العمر هستند. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید . که در ایمپلنت فوری احتمال شکستن ایمپلنت بیشتر از کاشت معمولی است.

ایمپلنت فوری با ایمپلنت های معمولی چه تفاوتی دارد؟
ایمپلنت فوری در یک جلسه انجام شده و می‌توان هم‌زمان با کشیدن دندان، کاشت را انجام داد. البته در این روش احتمال شکستن ایمپلنت یا عفونت بیشتر بوده . و دندانپزشک فقط برای افراد محدودی از این روش استفاده می‌کند.

تفاوت ایمپلنت یک روزه و ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت یک روزه شامل قرار دادن ایمپلنت و چسباندن ترمیم نهایی در یک جلسه است. ایمپلنت فوری از روش کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت استفاده می‌کند.

ایمپلنت دندان یک روزه چیست؟

ایمپلنت دندان یک روزه نام دیگر کاشت دندان فوری است. ازآنجایی‌که بیشتر مراحل ایمپلنت در یک جلسه انجام می‌شود . به آن ایمپلنت یک روزه می‌گویند. البته لازم است دوهفته دیگر برای قراردادن روکش دائمی دوباره به مطب مراجعه کنید.

آیا در بریج دندان هم می توان از ایمپلنت فوری استفاده کرد؟

بریج دندان روشی است که از دندان‌های کناری به عنوان پایه استفاده می‌شود تا روکش در فضای خالی قرار بگیرد. اگر چندین دندان خود را از دست داده‌اید، دندانپزشک از کاشت دندان فوری به عنوان پایه استفاده کرده و دندان میانی را به روش بریج جایگزین می‌کند.

 

لینک های کاربردی :
لیزر دندانپزشکی اصفهانراهکار نوین درمان های دندانپزشکی در اصفهان
پیوند لثه و استخوان |–  دکتر حسین برجیان 
جراحی لثه با لیزر | بهترین جراح لثه اصفهان | دکتر حسین برجیان  – جراح لثه اصفهان 
بهترین دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر حسین برجیان
بهترین ایمپلنت در اصفهان | دکتر حسین برجیان  متخصص ایمپلنت اصفهان 
اصلاح طرح لبخند اصفهان با دکتر حسین برجیان
ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهاندکتر حسین برجیان
این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده کلینیک24
نویسنده کلینیک24
مقالات: 72

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ