کلید موفقیت ایمپلنت، کمیت و کیفیت استخوانی است که قرار است ایمپلنت در آن قرار گیرد. فک فوقانی پشت به طور سنتی یکی از سخت ترین قسمت ها برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت های دندانی به دلیل کمیت و کیفیت استخوان ناکافی و نزدیکی به سینوس بوده است. اگر به دلایلی مانند بیماری پریودنتال یا از دست دادن دندان در آن ناحیه استخوان از دست داده اید، ممکن است استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشید.

جراحی لیفت سینوس – که به عنوان تقویت سینوس نیز شناخته می شود – می تواند با بالا بردن کف سینوس و رشد استخوان برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی به اصلاح این مشکل کمک کند. برای بالا بردن سینوس و ایجاد استخوان جدید می توان از چندین تکنیک استفاده کرد.

در یک تکنیک رایج، برشی در لثه ایجاد می شود تا استخوان نمایان شود. سپس یک دایره کوچک به استخوان بریده می شود. این قطعه استخوانی به داخل حفره سینوسی بلند می‌شود، دقیقاً شبیه درب تله‌ای، و فضای زیر آن با مواد پیوند استخوان پر می‌شود. پریودنتیست شما می تواند گزینه های شما را برای مواد پیوند استخوان توضیح دهد که می تواند استخوان و بافت از دست رفته را بازسازی کند.

در نهایت، برش بسته می شود و اجازه بهبودی داده می شود. بسته به نیازهای فردی شما، استخوان معمولاً از 4 تا 12 ماه قبل از کاشت ایمپلنت اجازه رشد پیدا می کند. پس از کاشت ایمپلنت، یک دوره بهبودی اضافی مورد نیاز است. اما در برخی موارد، ایمپلنت را می توان همزمان با افزایش سینوس قرار داد.

نشان داده شده است که انجام عمل جراحی سینوس لیفت شانس موفقیت آمیز ایمپلنت را افزایش می دهد که می تواند برای سال های آینده دوام بیاورد. بسیاری از بیماران در طول این روش کمترین ناراحتی را تجربه می کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
کلینیک24
کلینیک24
مقالات: 93

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ