بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | گرافی و آزمایشات ایمپلنت

انجام گرافی ها و آزمایشات لازم پیش از ایمپلنت

انجام گرافی ها و آزمایشات لازم پیش از ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان یک رویداد معمول برای جراحان متخصص در این زمینه است. با این حال، دندانپزشکان زیادی وجود دارند که یا نیاز به پیوند استخوان را تشخیص نمی دهند یا نمی توانند درمان کامل مورد نیاز برای اطمینان از درمان موفقیت آمیز ایمپلنت را ارائه دهند. یک جراح متخصص آموزش و تجربه بیشتری دارد تا وضعیت استخوان های فک شما را به درستی بررسی کند و درمان های لازم را به شیوه ای ماهرانه با حداقل تهاجم انجام دهد. گرافی ها ، سی تی اسکن و آزمایشات پیش از ایمپلنت به جراح ایمپلنت شما دکتر حسین برجیان اطلاعات دقیقی از وضعیت فک و دهان و وضعیت جسمانی شما میدهد.

پیوند استخوان می تواند بافت را تثبیت کند، توده استخوانی را به فک شما اضافه کند، و ایمپلنت را قادر می سازد تا در استخوان فک شما ایمن تر بنشیند. اگر استخوان فک شما نازک، ضعیف یا تحلیل رفته باشد، ایمپلنت تحت فشار وارده از جویدن مکرر در معرض خطر از کار افتادن قرار دارد.

پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان چیست؟

پیوند استخوان یک روش جراحی است (که به طور معمول توسط جراحان متخصص انجام می شود) برای جایگزینی و بازسازی حجم استخوان فک، به طوری که ایمپلنت های دندانی را می توان با موفقیت قرار داد. اگر استخوان کافی وجود نداشته باشد، ایمپلنت دندان نمی تواند به فک متصل شود و یا از کار می افتد یا تا زمانی که باید دوام نمی آورد. اگر فک خیلی نازک (باریک)، کوتاه (ارتفاع) یا در اطراف ساختارهای مهم حیاتی (مانند اعصاب یا حفره‌های سینوسی) کافی نباشد، به پیوند استخوان نیاز خواهید داشت تا یک پایه محکم برای ایمپلنت دندان جدید شما ایجاد شود.

پیوند استخوان برای ایمپلنت های دندانی می تواند تکه هایی از استخوان شما باشد (که اغلب از چانه، پشت فک پایین یا ساق پا یا لگن شما می آید). اگر استخوان کافی در این نواحی وجود نداشته باشد، ممکن است از استخوان حیوانی (گاو یا خوک) یا انسان یخ زده استفاده شود. مواد پیوند استخوان مصنوعی نیز اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، به این معنی که خطرات پس زدن کمتر است. این مواد همچنین برای گیاهخواران و بیمارانی که اعتقادات مذهبی دارند به استثنای استفاده از محصولات جانبی حیوانی مورد توجه خواهد بود.
آیا برای ایمپلنت دندان خود به پیوند استخوان نیاز دارم؟

متأسفانه، تحلیل استخوان (نازک شدن، ضعیف شدن و زوال استخوان) یکی از عوارض جانبی شایع از دست دادن دندان است و می تواند بیماران را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. قبل از اینکه جراح متخصص شما بتواند در مورد ایمپلنت دندان توصیه کند، با استفاده از اشعه ایکس و اسکن سی تی اسکن، حجم استخوان فک شما را به طور کامل ارزیابی می کند. (هزینه سی تی اسکن و اشعه ایکس در صورت درخواست جراحان متخصص به طور کامل توسط مدیکر پوشش داده می شود).

داده‌های به‌دست‌آمده در سی‌تی‌اسکن‌ها با استفاده از نرم‌افزار سه‌بعدی تجزیه و تحلیل می‌شوند که این تجزیه و تحلیل به یک طرح جراحی کامل تبدیل می شود که هر گونه خطر بالقوه را با جزئیات مشخص می کند و ایده آل ترین اندازه ها، مکان ها و زاویه های ایمپلنت را انتخاب می کند، از اعصاب و حفره های سینوسی جلوگیری می کند و امکان ایجاد راهنماهای جراحی برای قرار دادن دقیق ایمپلنت را فراهم می کند.

سپس طرح جراحی مبنایی برای نقل قول های دقیق درمان و از همه مهمتر کاهش زمان عمل، عوارض کمتر و بهبودی سریع تر برای بیمار می شود.

این دو سناریو رایج هستند که ممکن است نیاز به پیوند استخوان داشته باشند:

جایگزینی یک یا دو دندان با ایمپلنت

معمولاً یک یا دو دندان با ایمپلنت جایگزین می شوند. در این شرایط مراحل درمان عبارتند از:

برداشتن دندان + قرار دادن فوری ایمپلنت + پیوند استخوان – حجم پیوند استخوان کوچک است و فضای اطراف ایمپلنت (جایی که ریشه دندان زمانی قرار داشت) با گرانول‌های استخوان انسان استریل، مصنوعی یا دمینرالیزه شده پر می‌شود، سپس با یک غشای کلاژن محافظ پوشانده می‌شود. به هم دوخته شده در طی چند ماه آینده، پیوند استخوان بهبود می یابد و با بافت استخوانی اطراف ادغام می شود و ارتفاع استخوان را به اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان حفظ می کند. برای اطمینان از بهترین نتیجه، بسیاری از جراحان متخصص از یک فرآورده خونی غنی از پلاکت (فیبرین غنی از پلاکت / پلاسمای غنی از پلاکت) برای ترکیب با پیوند استخوان استفاده می کنند، بنابراین خطر عفونت زخم را کاهش می دهد و روند بهبود را تسریع می کند.
تست یکپارچه سازی ایمپلنت – 3 ماه پس از کاشت ایمپلنت.
قرار دادن تاج ایمپلنت (بخش دندان) – 1 ماه پس از آزمایش ایمپلنت.

جایگزینی چندین دندان از دست رفته با ایمپلنت

بیمارانی که چندین دندان از دست رفته برای مدت طولانی‌تری (سال‌های زیادی) داشته‌اند، اغلب از دست دادن استخوان پیشرفته را تجربه می‌کنند. در این مورد، ممکن است پیوند استخوان گسترده برای ترمیم استخوان لازم باشد. جراحان متخصص مهارت‌هایی را توسعه داده‌اند تا امکان قرار دادن بلوک‌های مواد پیوند استخوان (اغلب با صفحات و پیچ‌ها در جای خود ثابت می‌شوند) برای بازسازی نقایص بزرگ استخوانی را فراهم کنند. معمولاً پیوند استخوان ترکیبی از محصولاتی با قوام متفاوت است – اتولوگ (از فک، کام سخت یا لگن بیمار)، ترکیب با منشاء انسانی (جسد) و محصولات مصنوعی برای پر کردن کامل هر شکاف.

در نهایت، جراح متخصص شما یک لایه از غشای کلاژن و PRF / PRP را برای پوشاندن مواد پیوند استخوان، قبل از بستن زخم روی با استفاده از بخیه قرار می‌دهد. پس از 3 تا 4 ماه بهبودی، پیوند استخوان به اندازه ای بهبود می یابد که امکان کاشت ایمپلنت فراهم شود.

یک روش معمولی شامل برداشتن دندان، کاشت ایمپلنت و پیوند استخوان در یک مرحله است. بنابراین، کوتاه شدن زمان کلی درمان و نیاز به یک مرحله بهبودی (به جای 2-3 قسمت بهبودی).

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
کلینیک24
کلینیک24
مقالات: 93

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ