بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت چقدر است ؟

هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت چقدر است ؟

هزینه پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت چقدر است ؟ | دکتر حسین برجیان متخصص ایمپلنت اصفهان

هزینه پیوند استخوان | هر انسانی در طول زندگی خود دچار پوسیدگی دندان می شود و تعدادی از دندان‌های خود را از دست می دهد اما زمانی که دندان یا دندانها از بین می روند بر عوامل مختلف دیگری بسیار تاثیر گذار هستند و تنها ازبین رفتن دندان آخر ماجرا نیست. زمانی که دندان از بین میرود نه تنها بر شکل ظاهری و لبخند فرد تاثیر گذار است بلکه بر روابط اجتماعی و سلامت جسمی هم تاثیر گذار خواهد بود.

یکی از مهمترین مشکلاتی که می تواند بر سلامت جسمی انسان وارد کند از بین رفتن استخوان فک است یعنی تا زمانی که دندان در استخوان فک قرار دارد مشکلی برای آن پیش نمی آید اما با از بین رفتن دندان و خالی ماندن جای آن در لثه شاهد کوتاه شدن و از بین رفتن استخوان فک در آن ناحیه می شویم که در اصطلاح به این عمل تحلیل لثه گفته می شود و دلیل عمده آن هم خالی ماندن جای دندان است. بهترین کار این است که با خالی شدن جای دندان سریعا به فکر جایگزین کردن آن بود.

در صورتی که ارتفاع استخوان فک بیمار در اثر تحلیل لثه کوتاه شده باشد ؛ برای انجام جراحی کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان خواهد داشت. این موضوع هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که زمان زیادی میان از دست‌رفتن دندان و انجام عمل کاشت ایمپلنت فاصله افتاده باشد. عمل پیوند استخوان موجب می‌شود که فضای کافی جهت نصب پایه ایمپلنت فراهم شود و احتمال موفقیت جراحی ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | جراحی پیوند استخوان فک

همراه ما باشید با مطالب آموزشی و لینک های کاربردی دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهانایمپلنت دندان سوئیسی اصفهان :

 پیوند استخوان درست و  اصولی احتمال موفقیت جراحی ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.

هزینه انجام عمل پیوند استخوان علاوه‌ بر دستمزد جراح دندان‌پزشک به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال، استفاده از مواد اولیه باکیفیت برای پیوند استخوان، هزینه عمل را تا حدودی افزایش می‌دهد. همچنین داشتن بیماری‌های دهان و دندان یا بیماری‌های خاص موجب می شود که بیمار پیش از انجام پیوند استخوان، هزینه‌های مازادی برای آزمایش‌های بیشتر و درمان آن‌ها متحمل شود. پس زدن پیوند استخوان نیز یکی از عواملی است که موجب افزایش هزینه‌های این عمل می‌شود.

انجام پیوند استخوان فک ممکن است عوارضی داشته باشد که با عمل به توصیه‌های داندان‌پزشکتان قابل کنترل است. کبودی و تورم پس از عمل تا حدودی شایع است؛ همچنین درد و خونریزی در محل جراحی تا چند روز پس از عمل ممکن است ادامه پیدا کند. حساس‌شدن دندان‌ها به سرما و گرما نیز از جمله عوارض عمل پیوند استخوان است که برخی بیماران آن را تجربه می‌کنند و مدتی طول می‌کشد تا بهبود یابد.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | روش های پیوند استخوان دندان

عوامل موثر  بر هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت

پیوند استخوان یک عمل جراحی مهم محسوب می‌شود که عوامل مهمی در قیمت این عمل تأثیر می‌گذارند. مهم‌ترین این عوامل به شرح زیر هستند :

بیماری‌های دهان و دندان: اگر فردی با داشتن بیماری‌های دهان و دندان بخواهد که پیوند استخوان انجام دهد، ضمن پیوند باید درمان‌ها و داروهایی که پزشک تجویز می‌کند را مصرف کند. این مهم هزینه‌های پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.

عکس‌برداری: قبل و بعد از عمل جراحی بیمار باید چند بار عکس‌های مختلفی از دهانش و ناحیه جراحی شده را تهیه کند. اگر پزشک عکس‌های بسیار تخصصی را بخواهد این موضوع باعث افزایش قیمت پیوند استخوان برای ایمپلنت می‌شود.

دستمزد جراح دندان‌پزشک: برخی از دندان‌پزشکان با توجه به مهارت‌های بالا و ابزارهای بسیار به روزی که دارند دستمزد بیشتری را از بیمار می‌گیرند. هزینه جراحی‌هایی که این متخصصان انجام می‌دهند نیز بیشتر خواهد بود.

مواد مورد استفاده: یکی از فاکتورهای مهمی که روی افزایش قیمت عمل پیوند استخوان تأثیر می‌گذارد، استفاده از مواد مناسب است. برندهای مختلفی توسط دندان‌پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید استفاده از برندهای ارزان‌تر به صرفه‌تر به نظر برسد، اما باید بدانید که بهترین متخصصان همواره بهترین مواد را از بهترین برندها برای پیوند استخوان در نظر می‌گیرند.

پس زدن پیوند استخوان: گاهی اوقات ضمن موفقیت‌آمیز بودن عمل جراحی، بعد از مدتی بدن بیمار، پیوند را پس می‌زند. در این شرایط باید از استخوان فرد دیگری برای پیوند استفاده کرد. این مهم هزینه‌های پیوند را به دلیل انجام آزمایش‌های مختلف، افزایش می‌دهد.

داشتن بیماری‌های خاص: افرادی که بیماری‌های خاصی دارند و دارو مصرف می‌کنند، باید آزمایش‌های بیشتری را قبل از عمل‌های پیوند استخوان انجام دهند. آزمایش‌های مختلف، گرفتن عکس‌های گوناگون و مصرف داروهایی که جراح دندان‌پزشک تجویز می‌کند روی قیمت تمام شده پیوند استخوان تأثیر می‌گذارد.

پیوند استخوان برای ایمپلنت درد دارد؟

افراد بسیاری هستند که در مورد درد پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت دندان نگرانی‌های زیادی دارند و فکر می‌کنند که این عمل از درد وحشتناکی برخوردار است. همین تصور آن‌ها را مردد می‌کند که آیا پیوند استخوان را انجام دهند یا بهتر است که از انجام این عمل خودداری کنند.

باید بدانید که در مرحله انجام عمل، دردی را حس نخواهید کرد چون دندان‌پزشک از بی‌حسی استفاده می‌کند. درد بعد از آن نیز با مصرف مسکن‌هایی که جراح تجویز می‌کند کاملا کنترل خواهد شد. توجه کنید افرادی که تجربه دندان کشیدن و پیوند استخوان را داشتند بیان کرده‌اند که درد ناشی از دندان کشیدن از پیوند استخوان بیشتر است. پس نیازی نیست که در مورد این موضوع این‌قدر نگرانی داشته باشید، با انتخاب یک دندان‌پزشک حرفه‌ای با آرامش خاطر این عمل را انجام دهید.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | پیوند استخوان دندان چگونه کار می‌کند؟ | بهترین ایمپلنت اصفهان ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان

پرسش‌های متداول از متخصص ایمپلنت اصفهان

چرا گاهی پیش از کاشت دندان به پیوند استخوان نیاز است؟

اگر بافت استخوان فک تحلیل رفته باشد، نیاز به پیوند استخوان است. زمانی که حجم و تراکم استخوان در ناحیه نصب ایمپلنت کم باشد، ایمپلنت در جای خود قرار نگرفته یا در مدت‌زمان کمی شل شده و می‌افتد. با جراحی پیوند استخوان حجم و تراکم استخوان بازسازی می‌شود.

برای کاشت ایمپلنت کدام نوع پیوند استخوان بهتر است؟

اگر دندان فک بالا را از دست‌داده باشید، احتمال دارد جراحی لیفت سینوس انجام شود. اما درصورتی‌که غشای سینوس مشکلی در نصب ایمپلنت ایجاد نکند، احتمالا پیوند استخوان از روش حفظ سوکت یا افزایش ریج کاربرد خواهند داشت.

عمل پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان چه مدت طول می کشد؟

عمل پیوند استخوان روش‌های مختلفی دارد. اما به طور معمول بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد. برای تاثیر مواد بی‌حسی نیز باید بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید.

پیوند استخوان برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که دچار اختلالات سیستم ایمنی هستند یا سیگار و الکل زیادی مصرف می‌کنند، کاندید مناسبی برای جراحی پیوند استخوان نیستند.

بعد از پیوند استخوان چگونه بخوابم؟

بعد از پیوند استخوان در ایمپلنت دندان بهتر است برای چند روز به پشت خوابیده و سر خود را بالاتر قرار دهید. این کار احتمال خونریزی و تورم را کاهش می‌دهد.

انجام پیوند استخوان همزمان با ایمپلنت ممکن است؟

بله، امکان انجام پیوند استخوان در عمل کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد به خصوص اگر استخوان فک حجم یا تراکم کافی نداشته باشد.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | فرآیند بهبود و مراقبت های بعد از پیوند استخوان

چه مدت طول می کشد تا پیوند استخوان جوش بخورد؟

یا مدت زمان لازم برای جوش خوردن مواد پیوندی به استخوان چقدر است؟ معمولا پس از یک تا دوهفته علائم جراحی از بین رفته و به حالت قبل بازمی‌گردید. اما بهبودی کامل استخوان پیوند خورده بین ۳ تا ۹ ماه طول می‌کشد. پس از گذشت این مدت می‌توان ایمپلنت دندان را انجام داد. مدت‌زمان فاصله بین این دو جراحی به نوع پیوند، میزان مواد پیوندی و محل آن بستگی دارد

آیا امکان دارد پیوند استخوان جوش نخورد؟

در بیشتر مواقع این جراحی موفقیت‌آمیز است. اما گاهی ممکن است پیوند با شکست روبرو شود. اگر درد و تورم بعد از هفته اول بدتر شد یا آن ناحیه دچار چرک شد، حتما به دندانپزشک اطلاع دهید.

بین پیوند استخوان و کاشت ایمپلنت چقدر باید فاصله باشد؟

برای انجام ایمپلنت دندان باید بین ۳ تا ۹ ماه صبر کرد. ادغام شدن مواد پیوند استخوان با بافت استخوان طول می‌کشد. به همین دلیل نمی‌توان بلافاصله ایمپلنت را نصب کرد.


لینک های کاربردی :

لیزر دندانپزشکی اصفهانراهکار نوین درمان های دندانپزشکی در اصفهان
پیوند لثه و استخوان |–  دکتر حسین برجیان 
جراحی لثه با لیزر | بهترین جراح لثه اصفهان | دکتر حسین برجیان  – جراح لثه اصفهان 
بهترین دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر حسین برجیان
بهترین ایمپلنت در اصفهان | دکتر حسین برجیان  متخصص ایمپلنت اصفهان 
اصلاح طرح لبخند اصفهان با دکتر حسین برجیان
ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهاندکتر حسین برجیان
این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده کلینیک24
نویسنده کلینیک24
مقالات: 162

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ