بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | معاینات لازم که پیش از کاشت ایمپلنت باید انجام شود :

معاینات لازم که پیش از کاشت ایمپلنت باید انجام شود :

معاینات پیش از کاشت ایمپلنت | دکتر حسین برجیان متخصص کاشت ایمپلنت دندان

معاینات پیش از کاشت ایمپلنت | پیش از کاشت ایمپلنت باید معاینات مختلفی صورت بگیرد. معاینه پیش از کاشت ایمپلنت از فردی با فرد دیگر متفاوت است. در هر صورت باید معاینات دقیق انجام شود تا احتمال عوارض و خطرات در حین جراحی و پس از آن به حداقل برسد. معمولاً معاینات و بررسی‌های زیر پیش از کاشت ایمپلنت انجام می‌شود :


همراه ما باشید با مطالب آموزشی و لینک های کاربردی دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهانایمپلنت دندان سوئیسی اصفهان :


بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | معاینات پیش از کاشت ایمپلنت

  • آزمایش خون

از آنجایی که برخی از بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت و فشارخون بالا، احتمال عوارض و عدم موفقیت جراحی کاشت ایمپلنت را افزایش می‌دهند باید پیش از کاشت ایمپلنت شناسایی و در نظر گرفته شود. هر بیماری که در کاشت ایمپلنت اختلال ایجاد نماید مانند عفونت در آزمایش خون شناسایی می‌شود.

  • معاینه دهان

وضعیت لثه و تماس دندان‌ها در هنگام بسته بودن دهان (بایت) باید بررسی شود تا مشخص شود اندازه و موقعیت ایمپلنت چگونه باید باشد تا نیازهای بیمار را برآورده ساخته و بهترین نتیجه را حاصل نماید. همچنین مشکلات دهانی مانند عفونت لثه، پوسیدگی دندان و ناهنجاری‌های بایت باید پیش از کاشت ایمپلنت درمان و اصلاح شود.

  • عکس‌برداری پرتوی ایکس

برای بررسی ارتفاع، پهنا و ضخامت استخوان فک و همچنین تراکم آن باید عکس‌برداری انجام شود. برای کاشت ایمپلنت باید تراکم و حجم استخوان مناسب باشد تا بتواند ایمپلنت را پشتیبانی نماید.

  • سی ‌تی ‌اسکن

در سی ‌تی ‌اسکن یا توموگرافی کامپیوتری، تصاویری از ساختارهای زیرین دندان‌ها در اختیار دندانپزشک قرار می‌گیرد. تصاویر مقطع عرضی به دندانپزشک امکان می‌دهد اندازه، شکل و موقعیت دقیق ساختارهای مورد نظر را مشاهده نماید. از داده ‌های به ‌دست ‌آمده از سی‌ تی ‌اسکن می‌توان برای شبیه سازی تصاویر سه ‌بعدی بافت‌ها در کامپیوتر استفاده کرد. برنامه‌ ریزی درمانی بر اساس نتایج معاینات گفته شده، انجام می‌شود.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | معاینات پیش از کاشت ایمپلنت

چند نکته که قبل از انجام ایمپلنت دندانپزشک باید آنها را در نظر بگیرد :

1- بررسی لثه تا دچار مشکل نباشد.

2- استخوان فک باید در حالت مناسب بوده و تحلیل نرفته باشد . و از تراکم مناسبی برای انجام ایمپلنت برخوردار باشد . زیرا در صورت نداشتن تراکم مناسب امکان واردشدن آسیب به عصب یا سوراخ شدن سینوس می شود .

3- در هنگام قرار دادن پایه تیتانیومی در داخل استخوان فک دندانپزشک باید مهارت کافی داشته باشد . زیرا در صورت قرار گرفتن نامناسب پایه در داخل فک موجب می شود . ایمپلنت با شکست مواجه شود .

4- نداشتن مهارت کافی دندانپزشک در انجام ایمپلنت به عصب آسیب وارد می کند و باعث می شود فک و صورت بیمار به طور دائم یا موقت دچار بی حسی شود

5- افرادی مدت طولانی دندان خود را از دست داده اند قبل از انجام ایمپلنت باید آزمایش تراکم استخوان بدهند . زیرا امکان دارد استخوان فک تحلیل رفته باشد به همین دلیل باید پیوند استخوان برای آنها انجام شود .

6- استفاده از دریل با سایزمناسب برای سوراخ کردن فک .

7- طول عمر دریل ها برای استفاده 30 تا 40 دفعه می باشد. بعد از این مدت باید تعویض شود زیرا قدرت سوراخ کردن و برندگی آنها کم می شود

8- در هنگام استفاده از دریل ها باید دقت شود حرارت آنها در هنگام انجام کار بالا نرود . و در حین انجام کار باید از دریل هایی که خود مجهز به سیستم آبرسانی هستند استفاده شود .

9- در حین انجام ایمپلنت ، دندانپزشک باید مراقب باشد تا نیرو و فشارمناسب به استخوان وارد کند .

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | روند درمان کاشت ایمپلنت دندان با متخصص ایمپلنت دندان

آماده شدن برای کاشت ایمپلنت دندان

معاینات پیش از کاشت ایمپلنت  | پوسیدگی و کرم خوردگی دندان و بیماری لثه پیش از کاشت ایمپلنت درمان می‌شود. باکتری‌های عامل بیماری لثه می‌تواند منجر به تحلیل رفتن و تخریب استخوان پیرامون دندان شود بنابراین نتایج کاشت ایمپلنت به مخاطره می‌افتد. در صورتی که درمان ایمپلنت بدون درمان بیماری لثه انجام شود، استخوان فک دچار عفونت می‌شود. این عفونت باعث تخریب استخوان پیرامون ایمپلنت می‌شود بنابراین همان‌طور که دندان طبیعی در اثر این فرایند لق شدن و از دست می‌رود، ایمپلنت نیز لق شده و باید کشیده شود.

همچنین عاداتی مانند دندان قروچه و به هم فشردن دندان‌ها فشار زیادی بر دندان‌ها و ایمپلنت وارد می‌کنند بنابراین باید این عادات دهانی مد نظر قرار گرفته و اصلاح شوند.

ایجاد تغییراتی در سبک زندگی

معاینات پیش از کاشت ایمپلنت  | بسیاری از افراد نمی‌توانند سیگار را کنار بگذارد یا الکل را ترک کنند. سیگار کشیدن و مصرف الکل تأثیر بدی بر التیام بافت‌ها و قابلیت اتصال و جوش خوردن ایمپلنت به استخوان می‌گذارد بنابراین احتمال موفقیت را کاهش می‌دهد.

لزوماً سیگار کشیدن منجر به ناموفق ایمپلنت نمی‌شود بلکه احتمال آن را افزایش می‌دهد. افرادی که نمی‌توانند سیگار را به صورت ناگهانی و یک مرتبه ترک کنند می‌توانند با روش‌های مؤثرتر تدریجی این کار را انجام دهند.

علاوه بر شرایط گفته شده، وضعیت سلامت عمومی بدن نیز در کاشت ایمپلنت اهمیت دارد و پیش از کاشت ایمپلنت باید از نظر فیزیکی در شرایط خوبی باشید. در صورتی که دچار سرما خوردگی شدید و تب بالا هستید ممکن است عمل جراحی به تعویق بیفتد. حتی بیماری خفیف ممکن است تأثیر بدی بر التیام بافت‌ها بگذارد و دوره بهبودی پس از جراحی را طولانی نماید بنابراین باید سلامتی شما پیش از کاشت ایمپلنت تحت نظر قرار داشته باشد.

 

لینک های کاربردی :

لیزر دندانپزشکی اصفهانراهکار نوین درمان های دندانپزشکی در اصفهان
پیوند لثه و استخوان |–  دکتر حسین برجیان 
جراحی لثه با لیزر | بهترین جراح لثه اصفهان | دکتر حسین برجیان  – جراح لثه اصفهان 
بهترین دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر حسین برجیان
بهترین ایمپلنت در اصفهان | دکتر حسین برجیان  متخصص ایمپلنت اصفهان 
اصلاح طرح لبخند اصفهان با دکتر حسین برجیان
ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهاندکتر حسین برجیان
این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده کلینیک24
نویسنده کلینیک24
مقالات: 162

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ