بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | ایمپلنت دندان

خطرات ناشی از نخ دندان کشیدن اشتباه

خطرات ناشی از نخ دندان کشیدن اشتباه

از آنجایی که نخ دندان به عنوان یک ماده خارجی در بدن در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند در صورت استفاده نادرست باعث عفونت بافت‌های اطراف شود.

  • پاره شدن و ماندن تکه‌های نخ در بین دندان ها

انواع مختلفی از نخ دندان ایمپلنت وجود دارد و برخی از انواع نخ دندان به گونه ای ساخته می شوند که از سایرین قوی تر باشند. با این حال، عامل مشترک در بین انواع نخ دندان این است که آنها می‌توانند خرد شوند، به ویژه هنگامی که در اطراف ایمپلنت دندان استفاده می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، قطعات کوچک یا ذرات نخ دندان می‌توانند بین لثه و ایمپلنت فروروند.

شناخته شده است که نخ دندان ایمپلنت خرد شده باعث ایجاد پری ایمپلنتیت می‌شود که می‌تواند باعث از کار افتادن ایمپلنت‌های دندانی شود.

خطرات ناشی از نخ دندان کشیدن اشتباه | بهترین ایمپلنت اصفهان
ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان، بهترین ایمپلنت اصفهان

 

  • یک اشتباه می‌تواند فاجعه بار باشد

در بهترین حالت، یک تکنیک بد نخ دندان کشیدن می‌تواند پلاک و باکتری‌های مضری را پشت سر بگذارد.

در بدترین حالت، یک تکنیک نخ دندان نامناسب می‌تواند باعث آسیب شدید به اطراف ایمپلنت شود. این به این دلیل است که بافت اطراف ایمپلنت یک مهر و موم محافظ در اطراف ایمپلنت ایجاد می‌کند تا از ورود باکتری‌ها جلوگیری کند. در دندان‌های طبیعی، این سد محافظ از رباط‌های پریودنتال تشکیل شده است.

متأسفانه، مهر و موم محافظی که ایمپلنت را احاطه کرده است به اندازه رباط‌های پریودنتال قوی نیست، به این معنی که می‌توان آن را به راحتی با یک اشتباه در استفاده از نخ دندان پاره کرد. هنگامی که این سد شکسته می‌شود، دریچه ای برای باکتری‌ها ایجاد خواهد شد تا به استخوان برسند. در نهایت این اتفاق می‌تواند منجر به آسیب استخوان و یا از دست دادن استخوان شود که می‌تواند شکست ایمپلنت را در پی داشته باشد.

  • عدم اثربخشی

ایمپلنت‌های دندانی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف و همچنین در اعماق مختلف قرار می گیرند. همه این عوامل در نهایت به این معنی است که فاصله بین ایمپلنت‌های دندانی و سایر ایمپلنت‌ها یا دندان‌های طبیعی می‌تواند متفاوت باشد. از آنجایی که نخ دندان در درجه اول برای حرکت بین فضاهای تنگ طراحی شده است، این نشان می دهد که نخ دندان ممکن است بهترین ابزار برای حذف پلاک و بقایای مواد غذایی از فضاهای وسیع تر بین ایمپلنت‌ها نباشد.


مطالعه بیشتر:

تاثیر نخ دندان بر سلامت دندان و ایمپلنت دندان

نحوه صحیح کشیدن نخ دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

مزایای استفاده از نخ دندان | دکتر حسین برجیان

این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده محتوا سایت
نویسنده محتوا سایت
مقالات: 27

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ