بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان

بررسی سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان

در این مقاله سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان، سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. بدون شک برای انجام هر کاری شرایط و ضوابط خاصی مورد نیاز است که ایمپلنت دندان از این قاعده مستثنی نیست. از دست دادن دندان و یا بیماری های لثه امکان دارد در هر سنی اتفاق افتد. اما آیا می توان در هر سنی کاشت ایمپلنت دندان را انجام داد؟ از نظر متخصص های ایمپلنت دندان تا زمان رسیدن به سن 18 سالگی بایستی از کاشت ایمپلنت خودداری کرد.

علت این امر هم به تکامل رسیدن رشد اسکلت صورت است. چنانچه در سن های پایین تر اقدام به کاشت کنید به مرور زمان با رشد فرد ایمپلنت کوتاه تر از حالت عادی آن به نظر می آید. در این شرایط دیگر صورت ظاهر طبیعی خود را نخواهد داشت. علاوه براین با کاشت چندین ایمپلنت در یک ناحیه و قرار دادن پروتزی به شکل بریج بر روی ایمپلنت، اسکلتال در آن ناحیه دیگر قادر به رشد نخواهد بود.همین کار ظاهر طبیعی فرد را دچار دفرمی خواهد کرد.

شرایط لازم برای انجام ایمپلنت

موفقیت کاشت ایمپلنت دندان به چند مورد اساسی و ضروری نیاز دارد. در صورت داشتن این موارد و رعایت مراقبت های پس از کاشت شما به این نتیجه مطلوب می رسید. تردیدی وجود ندارد که برای افرادی که از سلامتی کامل بدنی برخوردار هستند، کاشت هیچگونه مشکلی نخواهد داشت. اما برخی مشکلات از قبیل فشار دادن دندان ها در خواب و بیداری (دندان قروچه)، وجود بیماری هایی از جمله فشار خون بالا، دیابت کنترل نشده، سکته قلبی، بیماری کلیه، پوکی استخوان و نرمی استخوان، دریچه مصنوعی قلب و دیگر موارد می تواند کاشت را با مشکلاتی روبرو کند.

از این رو سعی کنید پیش از کاشت حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید. علاوه براین داشتن تراکم استخوان به حدی کافی از ضروریات و واجبات کاشت است. چنانچه بدن شما تراکم استخوان به حد کافی ندارد بایستی با انجام پیوند استخوان آن را جبران کنید. لازم به ذکر است که هزینه عمل پیوند استخوان به هزینه ایمپلنت دندان افزوده می شود. دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات ایمپلنت می باشد.

موارد نیاز به ایمپلنت دندان لترال | بهترین ایمپلنت اصفهان

برای افراد سیگاری و اشخاصی که مشروبات الکلی زیادی مصرف می کنند. باید گفت میزان موفقیت کاشت ایمپلنت در این افراد بسیار کمتر از بقیه مردم عادی می رسد. موادی که در سیگار و یا الکل وجود دارد مانع از عملکرد مناسب سلول برای قبول ایمپلنت و ثابت شدن آن در فک می شود. حداقل امکان سعی شود در طول درمان ایمپلنت از مصرف و کشیدن سیگار خودداری شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان، بهترین ایمپلنت اصفهان

افراد نامناسب برای کاشت ایمپلنت دندان

علاوه بر اینکه باید بدانیم که ایمپلنت دندان برای چه سنی است باید بدانیم که آیا فردی مناسب برای دریافت ایمپلنت دندان هستیم یا نه؟ برخی افراد قادر به دریافت ایمپلنت دندان نیستند این اشخاص شامل افراد بسیار جوانی هستند که هنوز فک آن ها به حد کافی رشد نکرده است. بانوان باردار، معتادین و یا بیمارانی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند. بیماران دیابتی کنترل نشده و هموفیلی، کسانی که از داروهای خاصی مانند استروئید و کورتن استفاده می کنند.

تمامی این افراد بایستی پیش از کاشت ایمپلنت دندان حتما با متخصص خود مشورت داشته باشند. در اکثر مواقع متخصص از فک بیمار عکس رادیوگرافی تهیه می کند. در برخی موارد هم نیاز به انجام سی تی اسکن خواهد بود تا تراکم استخوان به خوبی تشخیص داده شود.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف | بهترین ایمپلنت اصفهان در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

توصیه های مهم قبل از ایمپلنت دندان

موارد نیاز به ایمپلنت دندان لترال

تغذیه مناسب پس از کاشت ایمپلنت دندان

این مطلب را به اشتراک بگذارید
کلینیک24
کلینیک24
مقالات: 93

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ