بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | موارد موثر در استحکام ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

موارد موثر در استحکام ایمپلنت دندان

بررسی موارد موثر در استحکام ایمپلنت دندان

در این مقاله سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان، موارد موثر در استحکام ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. به صورت کلی ایمپلنت از استحکامات بسیار زیادی برخوردار است زیرا برای ساخت ایمپلنت از پایه تیتانیومی استفاده می شود که این قطعه فلزی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

طول عمر ایمپلنت با استحکام آن رابطه مستقیم دارد. ایمپلنت یکی از روش های دائمی برای ترمیم دندان های آسیب دیده و از دست رفته است، که اگر به خوبی از آن مراقبت شود، می توان تا پایان عمر از مزایای آن بهره مند شد و تا پایان عمر از آن بهره برد. اما در این خصوص لازم است که ایمپلنت از استحکام کافی برخوردار باشد.

عوامل موثر در طول عمر و استحکام ایمپلنت

در افزایش طول و همچنین استحکام ایمپلنت مواردی موثر هستند که آنها را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

پایه تیتانیومی

از اصلی ترین دلیلی که باعث استحکام ایمپلنت می شود، استفاده از فلز تیتانیوم به عنوان پایه ایمپلنت است. فلز تیتانیوم سازگاری بسیاری بالایی با بدن انسان دارد که هیچ گونه مشکلی را در بدن ایجاد نمی کند و فاقد عوارض است. به همین دلیل زمانی که از پایه تیتانیومی ایمپلنت استفاده می شود هیچ گونه مشکل و عوارضی برای فک و لثه ایجاد نمی شود و ایمپلنت بسیار استحکام پیدا می کند.

لازم به ذکر است که پس از قرار گرفتن پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک، باید مدت زمانی در حدود سه الی چهار ماه بگذرد و سپس روکش ایمپلنت را بر روی پایه نصب کرد. زیرا در این مدت زمان باید پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد و به آن متصل شود تا استحکام مناسبی در لثه پیدا کند.

کیفیت و نوع ایمپلنت استفاده شده

همان طور که می دانید ایمپلنت توسط برند ها و کشور های مختلفی در سطح جهان تولید می شود که کشور سازنده ایمپلنت و برند آن در کیفیت ایمپلنت بسیار موثر واقع می شوند. به همین دلیل زمانی که از ایمپلنت‌های تولید شده توسط کشور آمریکا استفاده می شود، مسلما از دوام و استحکام بیشتری در مقایسه با ایمپلنت کشور های دیگر برخوردار خواهید بود.

پس برای ترمیم دندان های خود به این روش از کشور سازنده و برند ایمپلنت غافل نشوید تا بتوانید تا پایان عمر و بدون بروز مشکل از ایمپلنت استفاده کنید. دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات ایمپلنت دندان می باشد.

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

مهارت و دقت پریودنتیست در جراحی ایمپلنت

میزان دقت و مهارت پزشک در جراحی ایمپلنت به میزان بسیار زیادی در استحکام ایمپلنت موثر خواهد بود. اگر پزشک مراحل نصب پایه ایمپلنت را به خوبی انجام دهد و آن را به شکل مناسبی در داخل فک نصب کند، ایمپلنت پس از مدت زمان کوتاهی لق نمی شود و مشکلی پیدا نمی کندد. همچنین لازم به ذکر است که پزشک برای نصب روکش ایمپلنت بر روی پایه آن نیز باید به میزان زیادی دقت و مهارت داشته باشد و روکش را کاملا صاف و مناسب بر روی پایه قرار دهد. در غیر این صورت امکان کج شدن روکش، لق شدن آن و مشکلات دیگری وجود دارد.

 

روش اتصال روکش و پایه ایمپلنت

برای اینکه بتوان روکش ایمپلنت را به پایه آن متصل کرد. از دو روش مختلف استفاده می شود که عبارتند از: به کار بردن اباتمنت و چسب ایمپلنت. اباتمنت یک قطعه فلزی شبیه به مهره است که به عنوان واسط در بین پایه و روکش ایمپلنت قرار داده می شود. چسب ایمپلنت نیز یک نوع چسب مخصوص برای اتصال روکش و پایه ایمپلنت به یکدیگر است.

حال در صورتی که از اباتمنت به منظور اتصال روکش و پایه استفاده شود. ایمپلنت از طول عمر و استحکام بسیار خوبی برخوردار می شود که احتمال بروز مشکل در ایمپلنت را بسیار کاهش می دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان، بهترین ایمپلنت اصفهان

اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند: افزایش زیبایی ایمپلنت و یا کاهش هزینه های درمانی از چسب ایمپلنت استفاده می شود. چسب ایمپلنت از دوام و استحکام کمتری برخوردار است و امکان جدا شدن روکش ایمپلنت را در شرایط خاص پدیدار می آورد.

استخوان فک

برای اینکه ایمپلنت از استحکام خوبی در داخل دهان برخوردار باشد. لازم است تا شخص از استخوان فک به میزان کافی برخوردار باشد. تا به کمک استخوان فک کافی پایه ایمپلنت در داخل لثه استحکام پیدا کند.

از آنجایی که بدون وجود استخوان فک به میزان کافی، امکان استفاده از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان وجود ندارد. افرادی که استخوان فک کافی نداشته باشند، باید پیوند استخوان فک انجام دهند تا بتوانند از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنند.

در طی این جراحی پریودنتیست ها استخوان فک را برای بیمار پیوند می زنند تا ایمپلنت به درستی در داخل فک قرار گیرد.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف | بهترین ایمپلنت اصفهان در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

موارد نیاز به ایمپلنت دندان لترال

تغذیه مناسب پس از کاشت ایمپلنت دندان

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان

این مطلب را به اشتراک بگذارید
کلینیک24
کلینیک24
مقالات: 93

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ