بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | بهترین روش ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

بهترین روش ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

کاشت دندان به روش all-on-۴ | دکتر حسین برجیان – بهترین ایمپلنت اصفهان

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین | اگر تمامی دندان‌های خود را از دست داده‌اید، یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن دندان‌هایی با ظاهر طبیعی کاشت دندان به روش all-on-۴ است. در این روش تنها با ۴ ایمپلنت می‌توان جایگزینی برای همه دندان‌ها داشت. اگر تصمیم دارید ایمپلنت all-on-۴ را انتخاب کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

درصورتی‌که قصد ایمپلنت all-on-۴ را دارید، حتما با دندانپزشک مشورت کرده و در مورد مزایا و عوارض این روش سوال کنید.


همراه ما باشید با مطالب آموزشی و لینک های کاربردی دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهانایمپلنت دندان سوئیسی اصفهان :


بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | All-on-4+Implants

کاشت ایمپلنت دندان به روش all-on-۴

اگر به هر دلیلی مانند ضربه، تصادف یا بیماری دندان‌های خود را از دست داده‌اید، این مشکل تاثیرات زیادی در زندگی شما دارد. علاوه بر مشکلات خوردن غذا و جویدن، فرم کلی صورت تغییر کرده و نوع صحبت نیز تفاوت پیدا می‌کند. در این شرایط سن شما بیشتر از سن واقعیتان نشان داده می‌شود.

بهترین روش برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته ایمپلنت دندان است. اما قراردادن تعداد زیادی پایه ایمپلنت چالش‌برانگیز است. پروتز دندان مصنوعی هم به دلیل ثابت نبودن مورد پسند خیلی از افراد نیست. اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید، بهترین گزینه کاشت دندان به روش all-on-۴ که یکی از انواع روکش ایمپلنت است را امتحان کنید.

در این تکنیک دندانپزشک در فک بالا یا پایین تنها ۴ ایمپلنت قرار می‌دهد. مجموعه کامل دندان‌های ثابت روی همین ۴ ایمپلنت قرار گرفته و محکم می‌شوند. پایه‌ها از جنس تیتانیوم بوده و به‌عنوان ریشه دندان عمل می‌کنند. برخی پزشکان به این روش ایمپلنت یک‌روزه می‌گویند. زیرا تنها در یک جلسه می‌توانید با یک پل ثابت روی ایمپلنت‌ها دندان‌های فک بالا یا پایین را جایگزین کنید.

از اولین کسانی که مزایای کاشت دندان به روش all-on-۴ را تشخیص دادند، پروفسور پائولو مالو و سازنده ایمپلنت نوبل بیوکر بودند. در سال ۱۹۹۰ پروفسور پائولو مالو با حمایت مالی شرکت نوبل بیوکر مطالعاتی روی اثربخشی این تکنیک انجام داد و در سال ۱۹۹۸ اولین بیمار با این روش ایمپلنت معالجه شد.

تفاوت کاشت دندان به روش all-on-۴ با ایمپلنت های قدیمی چیست؟

ایمپلنت‌های دندان یک پایه تیتانیومی کوچک دارند که به‌عنوان ریشه در استخوان فک نصب می‌شود. روی هرکدام از پایه‌ها اباتمنت و روکش دندان قرار می‌گیرد. اگر برای جایگزینی کامل فک بالا یا پایین بخواهید از روش ایمپلنت قدیمی استفاده کنید، حداقل باید ۶ تا ۸ ایمپلنت نصب شود تا بتوان پل ثابت را روی آنها قرار داد.

اما در روش ایمپلنت all-on-۴ تنها دو ایمپلنت در جلوی فک و دو ایمپلنت زاویه‌دار در پشت نیاز است. به همین دلیل جراحی کم تهاجمی بوده و سرعت بهبودی سریع‌تر می‌شود. در این روش به دلیل زاویه ۴۵ درجه ایمپلنت‌های پشتی تراکم و حجم پایین استخوان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

روش All-on-۴ تمام دندان‌های فک بالا و پایین را جایگزین می‌کند. در این تکنیک، ۴ ایمپلنت در استخوان هر فک قرار می‌گیرد که ۲ ایمپلنت در جلو و ۲ ایمپلنت در پشت قرار دارند.

آیا کاشت دندان به روش all-on-۴ روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت است؟

کاشت دندان با All-on-۴ روشی برای کاشت دندان بدون ایمپلنت نیست. این تکنیک شامل استفاده از ایمپلنت‌های دندان برای پشتیبانی از یک پل قوسی کامل یا دندان مصنوعی است و از چهار ایمپلنت دندان که در استخوان فک قرار می‌گیرند استفاده می‌کنند. کاشت دندان به روش all-on-۴ یک راه حل محبوب و موثر برای افرادی است که تعداد زیادی دندان از دست داده‌اند و می‌خواهند لبخند خود را با پروتز ثابت بازگردانند.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | مزایای روش ایمپلنت all-on-۴ 

مزایای روش ایمپلنت all-on-۴

روش ایمپلنت all-on-۴ مزایای زیادی داشته و به همین دلیل دندانپزشکان به افراد زیادی این روش کاشت دندان را پیشنهاد می‌دهند. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. دندان‌های جدید در یک جلسه و در عرض چند ساعت گذاشته می‌شود.
  2. برای ایمپلنت کل فک به‌جای ۸ ایمپلنت ۴ ایمپلنت نصب می‌شود. در نتیجه هزینه و آسیب کمتر خواهد بود.
  3. طبیعی‌ترین روش برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته است. درصورتی‌که پروتز دندان مصنوعی این مزیت را ندارد.
  4. افرادی که تراکم استخوان کمی دارند، قبل از کاشت دندان نیاز به پیوند استخوان نخواهند داشت.
  5. مشکلات مربوط به پروتز دندان مصنوعی مانند ساییدگی، اصطکاک روی لثه‌ها و مشکلات این‌چنینی وجود ندارد.

معایب و عوارض روش ایمپلنت all-on-۴

روش ایمپلنت all-on-۴ در کنار تمام مزایایی که ذکر شد، معایبی هم دارد. البته این معایب در تمامی روش‌های ایمپلنت وجود داشته و باید پیش از تصمیم‌گیری برای کاشت دندان از آنها مطلع بود. مهم‌ترین معایب عبارتند از :

  • اگر دندانپزشک ایمپلنت‌ها را در جای نامناسب قرار دهد، باعث بروز مشکلاتی مانند دیده‌شدن ایمپلنت در اطراف لثه، حجیم دیده‌شدن دندان‌ها و مشکل در گفتار یا غیرطبیعی شدن دندان‌ها می‌شود.
  • بعد از جراحی، در برخی مواقع احتمال مشاهده علائم عفونت ایمپلنت دندان وجود دارد.
  • برخی عوارض مانند قرمزی، تورم و کمی درد بعد از جراحی کاملا طبیعی بوده و پس از چند روز برطرف می‌شود. اما اگر این علائم بهبود پیدا نکرد یا بدتر شد، حتما به دندانپزشک اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از کاشت دندان به روش all-on-۴

بعد از کاشت دندان به روش all-on-۴ نیاز به مراقبت‌های خاصی نیست. برای مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان باید به بهداشت دهان و دندان توجه زیادی داشته و روزانه مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. هر چند وقت یک بار برای معاینه کلی به دندانپزشک مراجعه کرده تا احتمال عفونت ایمپلنت بررسی شود. اگر ایمپلنت شما دچار عفونت شود ، ممکن است دندانپزشک مجبور شود آن را کامل خارج کند.

 

لینک های کاربردی :

لیزر دندانپزشکی اصفهانراهکار نوین درمان های دندانپزشکی در اصفهان
پیوند لثه و استخوان |–  دکتر حسین برجیان 
جراحی لثه با لیزر | بهترین جراح لثه اصفهان | دکتر حسین برجیان  – جراح لثه اصفهان 
بهترین دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر حسین برجیان
بهترین ایمپلنت در اصفهان | دکتر حسین برجیان  متخصص ایمپلنت اصفهان 
اصلاح طرح لبخند اصفهان با دکتر حسین برجیان
ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهاندکتر حسین برجیان
این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده کلینیک24
نویسنده کلینیک24
مقالات: 52

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ