نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان پیش | بهترین ایمپلنت اصفهان

نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان پیش

بررسی نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان پیش

بیشتر افراد تصور می‌کنند که برای جایگزین دندان‌های آسیاب خود فقط می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند، در صورتی که این موضوع درست نبوده و شما می‌توانید دندان‌های جلو یا به عبارتی دندان پیش خود را نیز ایمپلنت کنید. در این مقاله سایت دکتر حسین برجیان متخصص بهترین ایمپلنت اصفهان، نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان پیش را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط انجام ایمپلنت دندان پیش

ایمپلنت دندان قدامی، یکی از موفقیت آمیزترین جراحی‌هایی است اما ممکن است همه افراد با احتساب شرایط خاص خود می توانند آن را انجام دهند. اما این از شرایط شامل چند مورد است که ما در این قسمت فقط به 3 بخش بسیار مهم اشاره می‌کنیم:

تراکم کافی استخوان

تصور کنید فردی برای انجام ایمپلنت به پزشک مراجعه کرده و دندانپزشک با بررسی استخوان‌های فک او پیشنهاد کرده که از چنین روشی استفاده نکند. بهتر است فرد به دندانپزشک خود اعتماد کرده و از انجام ایمپلنت دندان صرف نظر کند. چرا که در صورت نبود تراکم استخوان کافی ممکن است فرد با عوارض بسیار خطرناکی روبرو شود که جبران آن بسیار سخت است.

وجود سلامت عمومی

بعضی از افراد بیماری‌هایی مانند دیابت دارند که بدون توجه به بیماری خود اقدام به انجام ایمپلنت می‌کنند. در صورتی که چنین افرادی به دلیل بیماری خود نمی‌توانند از چنین روشی استفاده کنند. اما این دلیل بر این نیست که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید زیبایی چهره خود را دوباره به دست آفرید، بلکه روش‌های دیگری هستند که به بهترین شکل ممکن پاسخ داده و شما به راحتی می‌توانید جایگزین مناسبی را برای جای دندان‌های خود پیدا کنید.

کاشت دندان در اصفهان | دکتر حسین برجیان | بهترین ایمپلنت اصفهان

داشتن بهداشت دهان

در حالت عادی دندانپزشکان به افراد توصیه می‌کنند که دو الی سه بار به صورت روزانه مسواک زده و بهداشت دهان خود را رعایت کنند. اما وقتی پای ایمپلنت دندان جلو به میان می‌آید اهمیت بهداشت دندان‌ها چندین برابر شده و در صورت توجه نکردن به آن ممکن است که دچار بیماری‌های مربوط به لثه شوید.

البته چنین بیماری‌هایی فقط به دلیل ایمپلنت ایجاد نمی‌شوند بلکه حتی افرادی که روکش دندان یا پروتز انجام می‌دهند نیز ممکن است در صورت بی‌توجهی به موارد بهداشتی با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان، بهترین ایمپلنت اصفهان

عوامل تاثیر گذار در موفقیت ایمپلنت دندان پیش

برای اینکه ایمپلنت دندان جلو با موفقیت همراه بوده و مشکلات بسیار کمتری ایجاد کند، می‌بایست چند ویژگی بسیار مهمی داشته باشد مانند:

  • استفاده از ایمپلنتی که سایز مناسبی دارد. به این معنی که در صورت استفاده از ایمپلنت‌های به شدت بزرگ و به شدت کوچک ممکن است که نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد.
  • وجود بافت نرم در بخش‌هایی که دندان‌ها از دست رفته‌اند.
  • فاصله مناسبی که می‌بایست دندان‌های مجاور با ایمپلنت داشته باشند.

مزایای ایمپلنت دندان پیش

در این بخش چند مورد از مهم ترین مزایای این روش درمانی را نام می‌بریم:

  • عملکردی مشابه دندان های طبیعی
  • بهبود اعتماد به نفس
  • پوسیده نشدن پایه در دراز مدت

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف | بهترین ایمپلنت در اصفهان در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مزیت کاشت ایمپلنت دندان توسط بهترین متخصص اصفهان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
کلینیک24
کلینیک24
مقالات: 93

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ