بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | موفقیت کاشت ایمپلنت دندان

بررسی درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دندان

درصد موفقیت درمان کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟ | متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

موفقیت کاشت ایمپلنت | درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دندان بسته به این که در کجای فک جایگذاری می شود متفاوت است اما به طور کلی ایمپلنت تا ۹۸ درصد موفق است. با مراقبت مناسب میتوان آن را تا آخر عمر حفظ کرد.

کاشت ایمپلنت دندان در چه کسانی موفق تر است؟

کسانی که شرایط زیر را دارند، احتمال موفقیت ایمپلنت دندان در آنها بیشتر است :

1. مطلوب بودن وضعیت سلامتی
  2. سلامت لثه
  3. تراکم خوب استخوان
  4. سلامت دهان و دندانها

چه چیزهایی باعث می شوند کاشت ایمپلنت دندان در همان اوایل کار، ناموفق شود؟

عواملی که باعث ناموفق شدن کاشت ایمپلنت می شود :

مشکلات یا عوارض مربوط به جراحی کاشت ایمپلنت ممکن است اندکی پس از درمان یا سالها پس از آن بروز نماید. عوارض اولیه معمولا ظرف سه تا چهار ماه پس از عمل پدیدار می شوند.

اگر چه درد و ورم پس از عمل کاشت ایمپلنت کاملا طبیعی است، اما باید حواستان به شدت و طول مدت آن و یا هر علائم دیگری که ایجاد می شوند باشد تا اگر عوارضی ایجاد شده به موقع بتوانید آن را برطرف کنید.

عفونت در محل کاشت ایمپلنت

عفونت ممکن است در حین جراحی یا پس از آن ایجاد شود. عواملی که احتمال عفونت را افزایش می دهند عبارتند از بیماریهای خود ایمنی، سیگار و ضعیف بودن بهداشت دهان.

حرکات ریز ایمپلنت

حرکت کردن ایمپلنت حتی در مقیاس میکروسکوپی باعث می شود دیگر استخوان به ایمپلنت جوش نخورد. زمانی این اتفاق می افتد که ایمپلنت ثبات اولیه کافی ندارد یا فشاری بر آن وارد آمده است. این اتفاق در روش ایمپلنت فوری بیشتر رخ می دهد. معمولا تاج مصنوعی (مانند روکش دندان) پس از جوش خوردن ایمپلنت و استخوان، متصل می شود تا از نتیجه اطمینان حاصل شود. اما گاهی اوقات ممکن است روش ایمپلنت فوری به کار گرفته شود که در آن تاج مصنوعی دندان بلافاصله پس از جایگذاری پایه، روی آن سوار می شود.

در این صورت ممکن است بر ایمپلنت فشار وارد بیاید و در نتیجه با شکست مواجه شود. دندانپزشک باید بتواند درست پیش بینی کند که ایمپلنت فوری برای بیمار مناسب است یا نه.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | مزایا و معایب پیوند استخوان دندان

کم بودن تراکم یا حجم استخوان

اگر علیرغم ناکافی بودن استخوان اقدام به کاشت ایمپلنت شده باشد، استخوان کافی برای پشتیبانی وجود ندارد در نتیجه ممکن است ایمپلنت به استخوان جوش نخورد و درمان ناموفق شود.

آلرژی به ایمپلنت

در صورتی که به آلیاژ تیتانیوم آلرژی داشته باشید، اگر ایمپلنت تیتانیومی بگذارید درمان با شکست مواجه می شود. علائم آلرژی شامل ورم، از دست دادن یا کاهش حس چشایی و گاهی حس مورمور شدن یا گزگز می باشد. اگر به تیتانیوم آلرژی داشته باشید میتوانید از ایمپلنت زیرکونیا استفاده کنید.

عدم رعایت توصیه های متخصص کاشت ایمپلنت اصفهان

کارهایی که انجام می دهید میتوانند بر درصد موفقیت کاشت ایمپلنت تاثیر بگذارند. اگر توصیه های دکتر خود را جدی نگیرید و رعایت نکنید مثلا زمانی که گفته است غذاهای سفت و جویدنی نخورید، این نکته را نادیده بگیرید، ممکن است نتیجه مطلوبی دریافت نکنید. همچنین اگر از برندهای با کیفیت ایمپلنت دندان استفاده نشود ممکن است به زودی دچار شکست شود.

اگر نتیجه کاشت ایمپلنت دندان موفق باشد باز هم ممکن است بعدا با شکست مواجه شود؟

بله. عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان ممکن است در ابتدا موفق به نظر برسد و حتی تا چند سال همه چیز خوب باشد اما عوارضی در دراز مدت به وجود بیاید. از جمله عوارضی که ممکن است بعدها دیده شود عبارتند از :

• صدمه دیدن بافت ها یا عصبها که در زمان جراحی ممکن است اتفاق بیفتد. علائم صدمه دیدن عصب عبارتند از بی حسی و مورمور یا گزگز زبان، لبها، لثه یا صورت.
  • پس زدن بدن (بدن ایمپلنت را به عنوان شی خارجی و مهاجم در نظر گرفته و به آن حمله می کند) اتفاقی شایع نیست ولی ممکن است روی دهد. علائم پس زدن ایمپلنت توسط بدن عبارتند از افزایش درد در محل کاشت، ورم، تب و لرز.
  • سوراخ شدن سینوس (در ایمپلنت هایی که در فک بالا جایگذاری می شوند ممکن است روی دهد).
  • صدمه دیدن نواحی اطراف ایمپلنت که ممکن است باعث لق شدن آن شود.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | جراحی پیوند استخوان فک زیر نظر متخصص ایمپلنت اصفهان

چگونه از شکست درمان ایمپلنت دندان جلوگیری کنیم؟

برای به حداقل رساندن مشکلات بلند مدت پس از کاشت ایمپلنت، بهداشت دهان را درست رعایت کنید. شیوه صحیح مسواک زدن را یاد بگیرید. هر روز نخ دندان بکشید و پس از هر بار غذا خوردن مسواک بزنید. هر شش ماه یک بار برای معاینه دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید به متخصص ایمپلنت اصفهان مراجعه کرد ؟

در صورت تجربه علائم و نشانه های زیر به دندانپزشک مراجعه کنید :

1. سخت شدن بلعیدن
  2. ورم کردن یا التهاب لثه