بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | عوارض طولانی مدت کاشت ایمپلنت دندان را بشناسید :

عوارض طولانی مدت کاشت ایمپلنت دندان را بشناسید :

عوارض طولانی مدت ایمپلنت دندان چیست؟

عوارض طولانی مدت ایمپلنت دندان | برخی از عوارض ایمپلنت دندان طولانی‌مدت بوده و ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد. این عوارض طولانی‌مدت شامل موارد زیر می‌شود :

پری ایمپلنتیت : نوعی بیماری لثه است. پری ایمپلنتیت باعث تحلیل استخوان حمایت‌کننده ایمپلنت می‌شود. علت آن بروز التهاب مزمن در محل کاشت ایمپلنت است. گاهی ممکن است تا ۵ سال طول بکشد، بیماری پیشرفت کند و علائم آن ظاهر شود. علائم شامل خونریزی و تورم نزدیک ایمپلنت است.

پس زدن ایمپلنت : این عارضه بسیار نادر است. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹ برخی افراد دچار حساسیت فلزی هستند. این نوع حساسیت نادر است. ایمپلنت از تیتانیوم یا دیگر فلزات ساخته می‌شود. می‌توان قبل از کاشت ایمپلنت آزمایش حساسیت فلزی را انجام داد تا از عدم وجود این حساسیت مطمئن شد.

عوارض بعد از جراحی کاشت دندان چیست؟

جراحی کاشت دندان عوارض شایعی داشته که معمولا طی چند روز برطرف می‌شوند. از مهم‌ترین عوارض جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. درد یا سوزن‌سوزن شدن
  2. خونریزی
  3. تورم
  4. احتمال عفونت

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | عوارض شایع ایمپلنت دندان از زبان متخصص ایمپلنت اصفهان

همراه ما باشید با مطالب آموزشی و لینک های کاربردی دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهانایمپلنت دندان سوئیسی اصفهان :

عوارض پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان چیست؟

برخی مواقع نیاز است پیش از جراحی ایمپلنت دندان جراحی‌های دیگری هم انجام شود. باید به عوارض آنها نیز دقت داشته باشید. یکی از جراحی‌های جانبی پیوند استخوان در ایمپلنت است. اگر استخوان کافی برای قراردادن ایمپلنت در فک وجود نداشته باشد، این جراحی ضرورت پیدا می‌کند. از عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. درد، تورم و کبودی
  2. اگر استخوان از لگن شما گرفته شده باشد، ۲ تا ۴ هفته ناراحتی در این ناحیه خواهید داشت.
  3. تورم فک به مدت ۱ تا ۲ هفته
  4. عفونت پیوند استخوان
  5. بالارفتن خطر شکست درمان در برخی افراد مانند افراد سیگاری
  6. قراردادن ایمپلنت در مواد پیوندی نسبت به استخوان طبیعی باعث بالارفتن خطر عوارض ایمپلنت می‌شود.

پیشگیری از عوارض ایمپلنت دندان ممکن است؟

برای پیشگیری از عوارض ایمپلنت دندان باید با دندانپزشک حرفه‌ای و باتجربه مشاوره داشته باشید. دندانپزشک دو فاکتور را در نظر می‌گیرد :

مناسب بودن ایمپلنت: ایمپلنت برای همه افراد مناسب نیست. باید لثه و استخوان فک سالم باشد. کودکان به دلیل رشد استخوان‌ها نمی‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند.
میزان موفقیت: گاهی ممکن است به دلایل مختلفی درمان موفقیت‌آمیز نباشد. دندانپزشک باید این فاکتورها را بررسی کند. برخی شکست‌ها زودرس بوده و در مدت کوتاهی بعد از کاشت ایمپلنت ایجاد می‌شوند. اما برخی دیگر دیررس بوده و بعد از مدت‌زمان طولانی علائم خود را نشان می‌دهند. دود سیگار، دیابت، بیماری لثه، پرتودرمانی در ناحیه فک و مصرف داروهای خاص ممکن است احتمال موفقیت درمان را پایین بیاورند.

علاوه بر اینکه شما باید کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان باشید، لازم است مراقبت از ایمپلنت دندان را یاد بگیرید. در صورتی‌ که از ایمپلنت به‌خوبی مراقبت شود و هر روز از نخ دندان و مسواک استفاده کنید، احتمال بروز عوارض کاهش پیدا می‌کند.

درست مانند دندان‌های طبیعی خود، ایمپلنت‌ها، روکش آن و بافت لثه را تمیز نگه دارید. برس‌های طراحی شده، مانند برس بین دندانی که بین دندان‌ها می‌لغزند، می‌توانند به تمیزکردن گوشه‌ها و شکاف‌های اطراف دندان‌ها، لثه‌ها و پایه‌های فلزی کمک کنند.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | عوارض شایع ایمپلنت دندان از زبان متخصص ایمپلنت اصفهان

در صورت بروز عوارض ایمپلنت دندان چه کنیم؟

برخی عوارض مانند خونریزی، درد و تورم در چند روز اول طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما اگر این علائم بدتر شد یا دچار تب، شل شدن ایمپلنت یا نشانه‌های سینوزیت شدید، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید تا معاینه کامل انجام شود.
عوارض ایمپلنت دندان یکی از مسائل مهمی است که پیش از کاشت دندان باید از آن آگاهی داشته باشید. برخی عوارض مانند درد، خونریزی، تورم و عفونت شایع بوده و با مصرف دارو بعد از چند روز برطرف می‌شوند. اما برخی از عوارض جدی‌تر بوده و نیاز به معاینه توسط پزشک دارد. گاهی ممکن است ایمپلنت شل شود، دچار التهاب سینوس شوید، عفونت گسترش پیدا کند یا بافت لثه عقب‌نشینی کند.

اگر عارضه جدی باشد، دندانپزشک مجبور است ایمپلنت را خارج کند. معمولا بعد از چند ماه و بهبود وضعیت لثه و استخوان می‌توان دوباره برای کاشت ایمپلنت اقدام کرد.

پرسش‌های متداول

چگونه از بروز عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کنیم؟

برای پیشگیری از برخی عوارض باید دندانپزشک حرفه‌ای و باتجربه پیدا کنید. گاهی در طول جراحی به دلیل اشتباه جراح مشکلاتی ایجاد می‌شود. همچنین لازم است به نکات مراقبتی دقت داشته و برای پیشگیری از عفونت ایمپلنت بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

چه عواملی باعث عفونت و پس زدن ایمپلنت دندان می شوند؟

عوام مختلفی در عفونت ایمپلنت تاثیر دارند. گاهی قراردادن ایمپلنت در جای نامناسب یا بیماری‌هایی مانند دیابت باعث بروز این مشکل می‌شوند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و واکنش آلرژیک نیز از دیگر دلایل عفونت هستند.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | عوارض موقت پس از کاشت ایمپلنت

بعد از لق شدن ایمپلنت دندان چه کنیم؟

عواملی مانند عفونت یا قرارگیری ایمپلنت با زاویه نادرست باعث شل شدن ایمپلنت می‌شوند. در صورت بروز چنین عارضه‌ای باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید. معمولا تنها راه خارج‌کردن ایمپلنت است. بعد از ترمیم زخم‌های ناحیه کاشت و بهبود استخوان می‌توان برای کاشت مجدد اقدام کرد.

آیا ممکن است غذا زیر ایمپلنت دندان گیر کند؟

ایمپلنت در امتداد خط لثه قرار می‌گیرد. به همین دلیل احتمال گیرکردن مواد غذایی در ایمپلنت بسیار کم است. اما اگر زاویه قرارگیری آن مشکل داشته باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

آیا ایمپلنت دندان خوب است؟

ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند بیشتر از سایر جایگزین‌ها مانند دندان مصنوعی دوام بیاورند و درصد موفقیت بالای ۹۷ درصد برای ۱۰ سال دارند. عوارض بعد از جراحی ایمپلنت نیز تقریبا کم است.


لینک های کاربردی :

لیزر دندانپزشکی اصفهانراهکار نوین درمان های دندانپزشکی در اصفهان
پیوند لثه و استخوان |–  دکتر حسین برجیان 
جراحی لثه با لیزر | بهترین جراح لثه اصفهان | دکتر حسین برجیان  – جراح لثه اصفهان 
بهترین دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر حسین برجیان
بهترین ایمپلنت در اصفهان | دکتر حسین برجیان  متخصص ایمپلنت اصفهان 
اصلاح طرح لبخند اصفهان با دکتر حسین برجیان
ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهاندکتر حسین برجیان
این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده کلینیک24
نویسنده کلینیک24
مقالات: 162

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید? چت در واتساپ