بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | مراحل کاشت دندان به تکنیک all-on-۴

مراحل کاشت دندان به تکنیک all-on-۴

مراحل کاشت دندان به روش all-on-۴

تکنیک all-on-۴ | در زمان جراحی به دلیل بی‌حسی موضعی دردی احساس نمی‌کنید. بعد از کاشت ایمپلنت ممکن است کمی درد داشته باشید. با مصرف منظم داروهای مسکن درد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. برخی افراد نیز ممکن است هیچ دردی نداشته باشند.در زمان جراحی به دلیل بی‌حسی موضعی دردی احساس نمی‌کنید. بعد از کاشت ایمپلنت ممکن است کمی درد داشته باشید. با مصرف منظم داروهای مسکن درد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. برخی افراد نیز ممکن است هیچ دردی نداشته باشند.

تمامی مراحل کاشت دندان در یک جلسه انجام می‌شود. حتی اگر بخواهید دندان خود را بکشید، قبل از ایمپلنت all-on-۴ دندان کشیده می‌شود. جراحی حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. برای کاشت دندان به روش all-on-۴ باید مراحل زیر را طی کنید :

1. عکس‌برداری با اشعه ایکس یا سی‌تی‌اسکن انجام می‌شود تا تراکم استخوان مشخص شود.
  2. در روز جراحی بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود.
  3. دندانپزشک برش‌های کوچکی روی لثه ایجاد می‌کند تا ایمپلنت‌ها را قرار دهد.
  4. پس از قراردادن ایمپلنت‌ها دندان‌های موقت روی آنها قرار می‌گیرد.
  5. دندانپزشک باید میزان بازسازی استخوان و بهبود زخم‌ها را بررسی کند تا بتواند درمان را ادامه دهد.
  6. پروتزهای اصلی ۴ تا ۶ ماه بعد از جراحی روی ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرند.
  7. بعد از قراردادن ایمپلنت‌ها در فک، دندان‌های موقت قرار گرفته و بعد از ۴ تا ۶ ماه پروتز اصلی نصب می‌شود.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | All-on-4+Implants

کاشت دندان به روش all-on-۴ برای چه افرادی مناسب است؟

تکنیک all-on-۴ | اگر همه یا بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اید، ایمپلنت به روش all-on-۴ گزینه بسیار خوبی است. با وجود هر یک از شرایط زیر می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید :

1. همه دندان‌های خود را از دست داده‌اید.
  2. حجم و تراکم استخوان فک کاهش پیدا کرده است.
  3. از دندان مصنوعی استفاده می‌کنید.

گاهی ممکن است تراکم و حجم استخوان به‌قدری کاهش پیدا کرده باشد که نتوان ایمپلنت را در بافت استخوان نصب کرد. در این شرایط درمان با روش all-on-۴ مناسب نبوده و باید از ایمپلنت زیگوماتیک استفاده شود.

ایمپلنت all-on-۴ چه تفاوتی با ایمپلنت معمولی دارد؟

در ایمپلنت‌های معمولی برای کاشت کل دندان‌های فک بالا یا پایین باید حدود ۸ ایمپلنت قرار داد. اما در روش ایمپلنت all-on-۴ تنها با ۴ ایمپلنت پل ثابت قرار گرفته و ظاهر کاملا طبیعی خواهد داشت. در نتیجه دوره نقاهت کاهش پیدا کرده و بهبودی سریع‌تر به دست می‌آید.

کاشت دندان به روش all-on-۴ چقدر دوام دارد؟

ایمپلنت all-on-۴ دوام بسیار بالایی داشته و جز روش‌های دائمی محسوب می‌شود. اگر دندانپزشک تجربه کافی در کاشت ایمپلنت داشته باشد و به نکات مراقبتی و بهداشتی بعد از کاشت دندان توجه داشته باشید، ایمپلنت تا سال‌های طولانی دوام خواهد داشت.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | تاثیر نخ دندان بر سلامت دندان و ایمپلنت

آیا با وجود ایمپلنت all-on-۴ می توان از نخ دندان استفاده کرد؟

بله همانند دندان‌های طبیعی می‌توانید روکش‌های ثابت روی ایمپلنت all-on-۴ را تمیز کنید. حتما برای جلوگیری از عفونت یا بیماری‌های دهان و لثه روزانه حداقل دو بار نخ دندان و مسواک استفاده کنید.

تعداد ایمپلنت برای فک بالا چقدر است؟

در فک بالا کمترین تعداد ایمپلنت مورد نیاز جهت کاشت کامل دندان و ایمپلنت کل فک برای هر دو گزینه متحرک و ثابت ۴ عدد است. دندانپزشکان مراحل ایمپلنت کامل فک بالا را در کمتر از چند ماه انجام می‌دهند.

آیا میشود تمام دندان ها را ایمپلنت کرد؟

بله، ایمپلنت کامل دندان یا ایمپلنت کل دندانها ممکن است. اما در روش all-on-۴ می‌توانید با ۴ ایمپلنت در فک بالا و ۴ ایمپلنت در فک پایین، دندان‌های زیبایی داشته باشید.