بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | روش های پیوند استخوان دندان

روش های پیوند استخوان دندان

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

به طور کلی جراحی پیوند استخوان یک تکنیک نوین و کاربردی برای افزایش تراکم استخوان در فک بالا و بهبود فرآیند کاشت دندان در فک است. این روش اغلب برای افرادی انجام می شود که دچار تحلیل رفتن استخوان فک شده یا از تراکم کافی در ناحیه استخوان فک بالا و پایین بی بهره هستند.

در واقع کاشت ایمپلنت، کیفیت و استحکام آن تا حد زیادی به میزان تراکم استخوان در ناحیه فک وابسته است. به همین سبب تشخیص جراحی پیوند استخوان برای ایمپلنت بر عهده دندانپزشک زیبایی حرفه ای و متخصص می باشد. تا ضمن انجام معاینات دقیق و آزمایش های مختلف، اقدام به جراحی پیوند استخوان لثه کنند. شما نیز اگر قصد کاشت ایمپلنت دارید، حتماً این آزمایشات را در کلینیک ها و مطب های تخصصی دندانپزشکی انجام دهید. تا در صورت نیاز از این روش مؤثر برای افزایش استحکام لثه و تراکم استخوان فک استفاده نمایید.

همراه ما باشید با مطالب آموزشی و لینک های کاربردی دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهانایمپلنت دندان سوئیسی اصفهان :

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | فرآیند بهبود و مراقبت های بعد از پیوند استخوان

انواع پیوند استخوان دندان

انواع مختلفی از پیوند استخوان دندان وجود دارد که عبارتند از :

۱. بلوک پیوند استخوان

در این نوع پیوند استخوان، دندانپزشک شما از استخوان پشت استخوان فک، نزدیک دندان عقل شما استفاده می‌کند. اگر از دست دادن استخوان جدی دارید که باید برطرف شود، این نوع پیوند استخوان گزینه خوبی است.

۲. پیوند سوکت

گرافت سوکت نوعی پیوند است که می‌توانید همزمان با کشیدن دندان دریافت کنید که از تحلیل استخوان با از دست دادن دندان جلوگیری می‌کند. بدن شما قادر نخواهد بود استخوان را در نزدیکی محل دندان به دلیل پیوند حفره بازجذب کند. این امر فک شما را برای ایمپلنت‌های دندانی که برای جایگزینی دندان از دست رفته دریافت خواهید کرد، آماده نگه می‌دارد.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | جراحی سینوس لیفت در اصفهان با دکتر حسین برجیان

۳. سینوس لیفت

اگر برخی از دندان‌های آسیاب ردیف بالایی دندان‌های خود را از دست داده باشید، این پیوند استخوان مفید است. بخشی از سینوس ممکن است شروع به رسیدن به سمت پایین کند و شکاف باقی مانده توسط دندان‌ها را پر کند. سینوس لیفت، سینوس را به حالت طبیعی باز می‌گرداند، در حالی که به جای آن شکاف را با پیوند استخوان ترمیم می‌کند.

عوارض پیوند استخوان فک برای کاشت ایمپلنت

پیوند استخوان فک یک روش ایمن و موثر است، اما مانند هر جراحی، عوارض احتمالی وجود دارد. برخی از عوارض احتمالی پیوند استخوان فک عبارتند از :

• عدم جوش خوردن پیوند استخوان
  • آسیب به اعصاب یا عروق خونی

عوارض پیوند استخوان فک معمولاً خفیف است و با مراقبت های مناسب پس از عمل برطرف می شود. با این حال ، مهم است که قبل از انجام این روش با دندانپزشک خود در مورد خطرات و مزایای آن صحبت کنید.

بهترین ایمپلنت اصفهان | ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان | نحوه پیوند استخوان

۱.برای کاشت ایمپلنت، کدام نوع پیوند استخوان مناسب تر است؟

اگر دندان فک بالای خود را از دست داده اید، بهترین روش استفاده از جراحی سینوس لیفت است. اما در صورتی که غشای سینوس با مشکل مواجه شده، توصیه می کنیم تصمیم گیری در این خصوص را به دندانپزشک معالج تان بسپارید.

۲.عمل پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان چه مدت زمان طول می کشد؟

معمولاً عمل جراحی پیوند استخوان فک برای کاشت ایمپلنت بین یک الی دو ساعت به طول می انجامد. بنابراین برای تأثیرمطلوب داروهای بی حس کننده بین ۱۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید.

۳.آیا پیوند استخوان برای ایمپلنت درد دارد؟

بله، انجام این عمل جراحی تکمیلی و زمینه ای برای کاشت ایمپلنت با درد، تورم، التهاب، خونریزی و عفونت همراه است. پس در صورت بروز هرگونه مشکل غیرطبیعی سریعاً دندانپزشک معالج خود را مطلع سازید. تا اقدامات لازم جهت رفع آن و جلوگیری از آسیب به ناحیه جراحی شده صورت گیرد.

نویسنده محتوا سایت